Praxe na VOŠ
Můj první den praxe začal přiřazením na příslušnou stavbu, kterou se stal obcvhat v Chrudimi. Byl jsem přidělen pod stavbyvedoucího, který shodou okolností byl též studentem naší školy.
Během praxe jsem se setkal se spoustou pracovních strojů, viděl jsem pracovní postupy, cyklus stavby nejen pozemní komunikace ale i mostu.
V prvních dvou týdnech, jsem pracoval na objížďce, která zajišťuje dostupnost Chrudimi od Vysokého Mýta. Za mé přítomnosti probíhaly již dokončovací práce, jako například tvorba krajnic, pokládka asfaltu na melém úseku nabéhového klínu a tvorba vodorovného dopravního značení.
Po dokončení objížďky jsem se postupněl dostal do části stavby, která se nacházela v zářezu. Zde jsem hlídal výšku zemní pláně. Dohlížel jsem na odklízení a odvoz zeminy, která byla nakládána bagrem Komatsu 340. Zemní pláň se následně začišťovala buldozery typu Komatsu 61EX a také buldozerem s GPS systémem. Po hrubém urovnání zde začaly pracovat dvě UDS 214 na svahování zářezového svahu.
Občas jsem byl nějaký den také u obsypávání mostních podpěr. Vrsty jsme dělaly postupně po 30 centimetrech a byly tvořena zvápněnou zeminou. Po každé druhé vrstě musel přijet zaměstnanec z laboratoře aby zde provedl zkoušku proctor standard. Pokud zkouška vyšla, pokračovalo se v dalších pracech.
V posledním týdnu, jsem se dostal do Vestce, kde se budovaly podkladní vrstvy vozovky, která byla přiváděna k novému mostu, který spojoval úsek Chrudim - Vestec a vede na hlavní trasou obchvatu.
V praxi vidím velký přínos hlavně pro budoucí zaměstnání. Viděl jsem jednotlivé procesy, jak se co dělá a také jsem si osvojil práci s nivelačním přístrojem. Také jsem si uvědomil, že práce stavbyvedoucího je velmi náročná.